dinsdag 3 januari 2017

Kruidenboter

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik wat op mijn blog heb gezet! Ik ben van plan om het nu even goed bij te gaan houden, zodat er elke maand wel een paar recepten verschijnen. Nu is het natuurlijk kerstvakantie, dus heb ik alle tijd om wat dingen bij te werken. Eerder had ik er niet zo veel zin in en heb ik er eerlijk gezegd ook niet aan gedacht. Maar goed, genoeg gekletst. Hier heb ik een recept van kruidenboter, enorm makkelijk. Ik heb me afgevraagd om het wel of niet te posten maar heb het toch maar gedaan. Zo’n simpel basisrecept mag niet ontbreken! Ik weet niet of je wel eens kruidenboter hebt gemaakt, maar je kunt het op allerlei manieren maken. Ik vind dit de makkelijkste en lekkerste manier, dus heb ik het recept even opgeschreven! Het is gewoon een kwestie van de knoflook snijden en alles door elkaar mengen. Zelf heb ik dan een klein, schattig bakje waar ik het dan leuk inspuit. Dit kun je maken als je stokbrood in huis hebt en trek hebt in lekkere kruidenboter erop, of gewoon om op je brood te smeren! Als je het meeneemt naar school of je werk, zorg er dan wel even voor dat je wat kauwgom bij je hebt..

Ingrediƫnten voor 1 bakje kruidenboter:

- 1 teentje knoflook
- 100 gram roomboter (op kamertemperatuur)
- 2 el peterselie

Bereiding

1. Snijd het teentje knoflook in heel kleine stukjes.
2. Meng de boter, knoflook en peterselie door elkaar met een vork.
3. Doe het mengsel in een spuitzak en spuit het leuk in een bakje.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen