woensdag 15 juni 2016

Chocolate crinkle cookies

Deze koekjes zien er leuk uit hè? Chocoladekoekjes met een bonk suiker… Nou ja, voor een keertje mag dat wel toch? Ik heb ook al een ander recept van chocoladekoekjes, maar deze vond ik ook zo lekker dat ik het toch ook maar op mijn blog zet…
Ik ben deze chocolate crinkle cookies tegenkomen in een bakboek van Rudolph van Veen. Trouwens… het zijn grote koekjes, dus geschikt voor het weekend! Even niet denken aan die suiker, zet je tanden in dit koekje en geniet van elke hap!

Ingrediënten voor ca. 15 koeken:

- 200 pure chocolade
- 30 gram roomboter
- 250 gram suiker
- 2 eieren
- 120 gram bloem
- een snufje zout
- 7 gram bakpoeder
- 25 gram cacaopoeder
- 60 gram poedersuiker

Bereiding

1. Smelt 50 gram chocolade met de boter au-bain-marie en roer tot een egale massa. Breek de rest van de chocolade in kleine stukjes.
2. Klop de suiker en eieren goed door elkaar met een garde en roer er dan ook het boter-chocolademengsel door.
3. Meng dan de bloem, het zout, de bakpoeder en cacaopoeder door het eimengsel. Roer als laatste de overige chocolade door. Laat het beslag ca. 2 uur in de koelkast opstijven.
4. Verwarm de oven voor op 180°C en bekleed een bakplaat met bakpapier.
5. Rol balletjes van het beslag en wentel ze door de poedersuiker. Leg de balletjes op de bakplaat en bak ze gaar in ca. 17 minuten in de voorverwarmde oven.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen