maandag 13 juni 2016

Biscuittaart bekleden

In dit bericht wil ik jullie een paar biscuittaarten laten zien die ik heb gemaakt en op een leuke manier bekleed. Hopelijk doe je hiermee ideeën op voor je eigen taart! Voor alle taarten heb ik trouwens het biscuittaartrecept gebruikt van de biscuittaart met aardbeien. Alleen bij de biscuittaart met chocoladecrème en aardbeien heb ik het halve recept gebruikt.
Allereerst de taart die ik zaterdag heb gemaakt: een biscuittaart met chocoladecrème en aardbeien. De vulling bestaat uit jam met aardbeienplakjes. Voor de bovenkant heb ik chocoladecrème gemaakt. Het recept hiervoor staat hieronder. De crème heb ik met een kartelvormig spuitmondje gespoten rondom de zijkanten van de taart en ook nog een stukje erbovenop. In het midden heb ik eerst jam gesmeerd, en toen heb ik doormidden gesneden aardbeien erop gelegd. Voor de chocolaatjes in de vorm van een hartje heb ik ca. 50 gram chocolade au-bain-marie gesmolten en getempereerd. Vervolgens heb ik die met een spuitzak met een heel klein spuitmondje op bakpapier gespoten in de vorm van een hartje. Toen heb ik het in de diepvries laten afkoelen en later eraf gehaald en in de crème geplaatst.

Recept voor chocoladecrème

Ingrediënten voor 1 biscuittaart:

- 250 gram poedersuiker
- 250 gram zachte boter
- 2 el heet water
- 30 gram cacaopoeder
- 1 tl vanillearoma

Bereiding

1. Mix de zachte boter met de poedersuiker tot een romige massa. 
2. Voeg nu het hete water toe met de cacaopoeder en vanillearoma. Mix nog even goed door en klaar is je crème!


Ik heb ook een biscuittaart gemaakt met een vulling naar wens. Vervolgens rol je marsepein uit en bekleed je er de taart mee. Meestal plak ik het vast met jam of botercrème. Het recept voor simpele botercrème is gewoon een verhouding van 1 op 1 van poedersuiker met zachte boter. Je mixt het goed door elkaar en klaar is je crème! Daar smeer je dus de taart mee in en je kunt de marsepein voorzichtig vastplakken. Ik heb roosjes gemaakt door rondjes uit een uitgerolde plak marsepein te snijden en die achter elkaar te leggen met een beetje overlapping. Vervolgens plak je de rondjes goed aan elkaar en rol je het losjes op. Je kunt de helft eraf snijden en dan heb je een roosje! Verder heb ik er nog wat jam met suiker op gedaan.



Deze biscuittaart heb ik voor sinterklaas gemaakt als surprise. Eerst heb ik een biscuittaart gebakken en in de vorm van een vis gesneden. De cadeautjes heb ik erin verstopt! Het is heel simpel met botercrème gemaakt (hierboven al genoemd) en marsepein. Een heel leuk resultaat!




En deze taart is geen biscuittaart maar een gewone taart met als versiering marsepein. De taart was voor vier personen: elk plaatje is voor iemand bedoeld. Leuk hè?





Zo zie je maar: je kunt van alles doen met marsepein en crème. O ja, niet te vergeten ook chocolade! Want dat is heerlijk, vooral als je iets hebt laten mislukken met chocolade is het totaal niet erg! :) Veel plezier met je taart garneren!

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen