vrijdag 6 mei 2016

Kaaskoekjes

Dit is echt een heel makkelijk recept! Maar drie ingrediënten die je meestal wel in huis hebt en van alles heb je 100 gram nodig. Alles gooi je in een bak en kneed je door elkaar. Ik heb dit recept van Laura’s bakery. Een leuke site waar ik soms een recept of een idee voor een recept vandaan haal. De laatste tijd verzin ik steeds meer een eigen recept, vaak gebaseerd op een basisrecept van iets. Ook zoek ik veel op internet naar sites met recepten. De sites die ik het meest gebruik zijn Laurasbakery.nl, Rutgerbakt.nl en allrecipes.nl. Meestal typ ik iets in op Google, en dan kijk ik gewoon naar wat ik tegenkom. Ook haal ik vaak bakboeken bij de bieb. Nu heb ik een boek liggen van Mary Berry, een jurylid van The Great British Bake Off. Net zoiets als Heel Holland Bakt. Ik heb nu een paar recepten uit haar boek geprobeerd, maar ik vind haar recepten niet heel goed eigenlijk. Ik probeer ontzettend veel uit, en kijk dan wat ik kan verbeteren aan een recept. Of ik gebruik het recept als basis voor een zelfverzonnen iets. Ik ben van plan om voor zondag (Moederdag) een biscuitrol te bakken met als vulling frambozen en slagroom. Op de bovenkant ga ik strepen trekken met gesmolten witte chocolade, waar ik hartjesstrooisel op doe. Leuk hè? Als het goed lukt, staat het volgende week waarschijnlijk een keer op de site.
Kijken jullie ook naar Heel Holland Bakt? En het leukste is natuurlijk als het allemaal fout gaat… :) Ik ben niet van plan om er ooit aan mee te doen. Ten eerste kan ik nog helemaal niet zo goed bakken, als tweede kan ik absoluut niet tegen tijdsdruk (wat je daar juist heel erg hebt) en ik heb ook niet zo veel zin om door de mensen die thuis op de bank zitten te worden uitgelachen :).

Ingrediënten voor ca. 30 koekjes:

- 100 gram boter
- 100 gram geraspte oude kaas
- 100 gram bloem

Bereiding

1. Bekleed een bakplaat met bakpapier en verwarm de oven voor op 180°C.
2. Doe de boter, kaas en bloem in een kom en kneed het goed door elkaar. Maak nu elke keer een klein balletje van het deeg, ongeveer ter grootte van een walnoot. Leg de balletjes op de bakplaat en druk ze plat.
3. Pak nu een vork en een kommetje met wat water erin. Doop elke keer de vork in het water en prik dan gaatjes in de platgedrukte balletjes.
4. Bak de koekjes gaar in 15-18 minuten in de voorverwarmde oven.

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen